INFORMACIJSKA (NE)PISMENOST : ISTRAŽIVANJE MLADIH KORISNIKA KNJIŽNICA U VUKOVARU
Information (il)literacy : researching young library users in Vukovar
Anita Baier Jakovac
Gradska knjižnica Vukovar
Ivana Hebrang Grgić
Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet – Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak
Informacijska pismenost podrazumijeva određeno kritičko mišljenje. Današnji mladi pripadnici su tzv. Google generacije i njihova se komunikacija premjestila na zaslone pametnih telefona, tableta i računala. Međutim, pretraživanje informacija za potrebe osobnoga informiranja i škole jest kratkotrajno, sa smanjenom kritičnošću i bez posebnih kriterija za vrednovanjem pronađenog. Iako su informatički vrlo pismeni, generalno je mišljenje da su današnji mladi zapravo informacijski nepismeni. To je bila glavna pretpostavka istraživanja provedenoga za potrebe diplomskoga rada, putem anonimnoga anketnog upitnika u svibnju 2013. godine među učenicima 7. i 8. razreda osnovnih te 1. i 2. razreda srednjih škola u Vukovaru. Ukupno je ispitano 452 učenika, od čega je 257 učenika iz osnovnih škola i 195 iz srednjih škola. Cilj istraživanja bio je istražiti poznavanje digitalnih knjižničnih zbirki i obrazovnih sadržaja u Hrvatskoj i svijetu te načine njihova korištenja među mladima.
Ključne riječi: mladi, Google generacija, informacijska pismenost, informacijski izvori, digitalni izvori
Summary
Information literacy includes certain critical opinion. Young people today are the members of so called Google Generation and their communication has been transfered to the screens of the smartphones, tablets and computers, However, searching information for personal or school related informing is shortly, with low criticality and without any special criteria for evaluating of what has been found. Although they are quite computer literate, the general opinion is that youth today are actually information illiterate. That was the main presumption in the degree report research conducted through anonymous questionnaire in May, 2013 among pupils in the 7th and 8th grades in primary schools and 1st and 2nd grades in secondary schools in Vukovar. All together, 452 pupils have been questioned, 257 pupils from primary schools and 195 from secondary schools. The main purpose was to research the knowledge of digital library collections and educational resources in Croatia and the world and the ways of using them among young people.
Keywords: youth, Google generation, information literacy, information resources, digital resources
UDK / UDC 007“200“
Istraživanje / Research paper
Primljeno / Received : 19.08.2015.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 247
Puni tekst: