ZAVIČAJNA ZBIRKA KAO PROMOTOR KULTURNOG TURIZMA
Collection of regional items as a promotor of cultural tourism
Ksenija Kesegi-Krstin
Ugostiteljsko-turistička škola, Knjižnica
ksenija.kesegi.krstin@gmail.com
Rad će predstaviti provedene aktivnosti nastale u projektu U Ossiku slovima Ivana Martina Divalda čiji su ciljevi bili: oživjeti zavičajnu zbirku Ivana Martina Divalda i promovirati Osijek kao odredište kulturnog turizma, postaviti spomen ploču na zgradu prve svjetovne tiskare i pokrenuti inicijativu „opisnog naziva“ ulica na primjeru¨ Ivan Martin Divald, prvi svjetovni tiskar,18. stoljeće. Radi zahtjevne procedure izmjene naziva ulica, zadnji cilj nije ostvaren. Ivan Martin Divald je povijesna osoba čija ostavština privlači pažnju kako domaćih stanovnika, tako i putnika namjernika. Projekt je rezultat sudjelovanja u programu Jačanje kompetencija strukovnih zanimanja za turizam, čiji je organizator Ministarstvo turizma.
Odgovarajući na zahtjeve natječaja, provedene su razne aktivnosti koje su rezultirale izradom edukativnih materijala, turističkih proizvoda i postavljanjem spomen ploče na kuću u kojoj je djelovala Divaldova tiskara. Istražujući kulturnu povijest svoga grada i njegove znamenite osobe, školski knjižničar pruža odgovore na pitanja: kako knjižnice/knjižničari mogu biti promotori kulturno-povijesne baštine i može li zavičajna zbirka biti turistički zanimljiv proizvod? Školska knjižnica sastavni je dio obrazovnog procesa stoga poslovi školskog knjižničara obuhvaćaju: odgojno-obrazovni rad, stručne knjižničarske poslove, kulturnu i javnu djelatnost i stručno usavršavanje. U ovom slučaju naglasak je na korelacijskom pristupu drugim predmetima, kulturnoj i javnoj djelatnosti, povezivanju s institucijama lokalne zajednice te promociji škole.
Ključne riječi: Zavičajna zbirka, kulturno-povijesna baština, kulturni turizam, kulturna i javna djelatnost školske knjižnice
Summary
The paper will present the activities carried out in the project named “In Ossik through words of Ivan Martin Divald”, whose primary goal was the revival of the printing craft as well as the collection of regional items by Ivan Martin Divald, the first secular printer in Osijek, the promotion of Osijek as a destination for cultural tourism, the set up of a memorial plaque on the building of the first secular printing house and to initiate “a descriptive name” of the streets in the example of Ivan Martin Divald, the first secular printer, 18th century. Because of demanding procedure of the changes of street names, the last goal was not achieved. Ivan Martin Divald is a historical figure whose legacy draws the attention to local residents, as well as travellers. The project is a result of participation in the program „Strengthening the competencies of vocational education for tourism“, organized by the Ministry of Tourism. Responding to the demands of the competition, various activities were carried out, which resulted in creation of educational materials, tourism products and placing the memorial plaque on the house where Divald’s printing house acted.
By exploring the distinguished individuals and cultural heritage of his/her town, the school librarian answers the following questions: How can libraries / librarians be the promoters of cultural and historical heritage and can tourism benefit from a product like the collection of regional items? The school library is an integral part of the educational process so school librarians’ job includes: educational work, professional library activities, cultural and public activity and professional development. In this case, the emphasis is laid on cultural and public activity, connecting with the local institutions and promoting the school.
Keywords: The collection of regional items, cultural and historical heritage, cultural tourism, cultural and public activity of the school library
UDK /UDC 908:027.8>(497.543)
027.8:338.48>(497.543)
Kategorija: Izlaganje sa znanstvenog skupa / Conference paper
Primljeno/Received: 29.12.2018.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 317
Puni tekst: