EDUKACIJA KORISNIKA O ZAŠTITI KNJIŽNIČNE GRAĐE – NAČELA I PRIMJERI
Preservation education for library users – principles and examples
doc. dr. sc. Maja Krtalić
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera Osijek
prof. dr. sc. Damir Hasenay
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera Osijek
Sažetak
Zaštita knjižnične građe integralni je dio poslovanja svake knjižnice. S obzirom da je prioritet svake knjižnice pružiti kvalitetnu uslugu svojim korisnicima, knjižnične zbirke koje su upotrebljive i u dobrom stanju preduvjet su za stvaranje takvih usluga. Međutim, knjižnične zbirke podložne su raznim štetnim utjecajima koji smanjuju njihov vijek trajanja. Istraživanja pokazuju da gotovo 80% oštećenja naprave ljudi, bilo to kao posljedica korištenja, namjernim štetnim djelovanjem, nesvjesnim štetnim djelovanjem ili u najboljoj namjeri da oštećenje na građi sami poprave. Edukacija i osoblja i korisnika o primjerenom rukovanju i korištenju građe iznimno je važna i u velikoj mjeri pridonosi očuvanju zbirki. Cilj ovoga rada jest opisati važnost edukacije korisnika o zaštiti knjižnične građe i prikazati mogućnosti u njenoj provedbi.
Ključne riječi: knjižnice, knjižnična građa, zaštita, edukacija korisnika
Abstract
Preservation of library material is an integral part of library management. Priority of every library is to provide quality services to its users and for that it is necessary to have collections that are usable and in good condition. However, library collections deteriorate under the influence of various internal and external factors. Research shows that almost 80 % of damage is caused by human interaction, whether deliberate or not. Preservation education of staff and users is very important in safeguarding library collections. The aim of this paper is to describe the importance of preservation education and give several examples.
Key words: libraries, library material, preservation, preservation education, library users
UDK 025.85
024:377.4
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 196
Puni tekst: