ISTRAŽIVANJE RADNOG ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIKA NACIONALNE I SVEUČILIŠNE KNJIŽNICE U ZAGREBU – kvantitativni rezultati istraživanja
Research working employee satisfaction National and University Library in Zagreb – quantitative research results
Ljiljana Aleksić
Knjižnice grada Zagreba
Knjižnica Božidara Adžije
Dunja Seiter-Šverko
Knjižnice grada Zagreba
Sažetak
Ovaj rad daje kvantitativne rezultate istraživanja zaposlenika i njihova zadovoljstva/nezadovoljstva knjižnicom, organizacijskom kulturom i internom komunikacijom u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu (u daljnjem tekstu NSK), a dio je kompleksnog projekta istraživanja svih segmenata korisnika NSK (zaposlenici, korisnici i opća javnost). Kako bi motivirali zaposlenike da daju najveći mogući doprinos postizanju ciljeva knjižnice, bilo je potrebno kvantitativno istražiti čimbenike koji ih u radu motiviraju i zbog kojih sa zadovoljstvom obavljaju svoj posao. Ciljevi istraživanja bili su: procijeniti opću razinu radnog zadovoljstva/nezadovoljstva, rang važnosti pojedinih osobina posla i utvrditi stupanj zadovoljstva pojedinim osobinama posla djelatnika NSK, utvrditi stupanj radnoga zadovoljstva s obzirom na spol, dob, radno iskustvo, obrazovanje te radno mjesto djelatnika. Istraživanje je provedeno tijekom listopada 2011. godine, putem mrežnog upitnika na uzorku od 193 zaposlenika NSK.
Ključne riječi: Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, upravljanje ljudskim resursima, istraživanje zaposlenika, organizacijska kultura, komunikacija
Summary
This work provides quantitative results of the employees and their satisfaction / dissatisfaction with the library, organizational culture and internal communication in the National and University Library in Zagreb (hereinafter NSK). This survey is part of a complex research project of all segments of NSK (employees, customers and the general public). In order to motivate employees to give the greatest possible contribution to working demants such as goals of the library, it was necessary to make quantitative survey of the factors which motivate employees to work more afficient and why are they pleased at their job.The objectives of the research were: to assess the general level of work satisfaction / dissatisfaction, rank the importance of certain characteristics of work and determine the degree of satisfaction of certain characteristics of work of employees of NSK, determine the degree of satisfaction of working with regard to gender, age, work experience, education and workplace employees. The survey was conducted in October 2011, through on-line questionnaires to a sample of 193 employees of NSK.
Keywords: National and University Library in Zagreb, human resource management, survey of employees, organizational culture, communication
UDK / UDC 027.54(497.5 Zagreb):658
Istraživanje / Research paper
Primljeno / Received : 19.05.2015.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 252
Puni tekst: