RANGIRANJE SVEUČILIŠTA I MJERENJE CITIRANOSTI
University Ranking and Citation Measurement
Damjana Frančić
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Sveučilišna knjižnica
dfrancic@unipu.hr
Svjetska ljestvica rangiranja sveučilišta dobro je postavljen alat koji koriste studenti te sveučilišni menadžeri i kreatori politika. Postojeći sustavi rangiranja uspoređuju sveučilišta mjereći akademski i istraživački rad. Svaki sustav rangiranja za sebe tvrdi da ima jedinstvenu metodologiju koja može mjeriti „kvalitetu“ sveučilišta. Vrijednost rangiranja sustava i dalje nije sasvim jasna, premda koristi marketingu. Kad izađu na globalne rang liste, sveučilišta ne mogu izbjeći uspoređivanje na nacionalnoj i međunarodnoj razini, što dovodi do promjena u načinu njihova funkcioniranja. Godišnji rezultat bilo kojeg rangiranja trebao bi imati objašnjenu metodologiju, a podaci o rangiranju ne bi trebali biti temelj odlukama o politici visokog obrazovanja.
Ključne riječi: rangiranje sveučilišta, akademsko rangiranje, ljestvice rangiranja, mjerenje citiranosti
Summary
University Ranking is a well-placed tool used by students, university managers and policy makers. Now existing ranking systems compare universities by measuring academic and research work. Each ranking system claims to have a unique methodology that can measure the “quality” of a university. The value of system ranking is still not clear, though it is used in marketing. When they reach the global rankings, universities cannot avoid comparisons at national and international levels, leading to changes in the way they function. The annual result of any ranking should have a explained methodology, and ranking data should not be the basis for higher education policy decisions.
Keywords:University Ranking, Academic Ranking, University Rankings, Citation Measurement
UDK /UDC 378.4:001.89
Kategorija: Stručni rad / Professional paper
Primljeno/Received: 30.08.2019.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 354
Puni tekst: