PRIMJENA NEPROFITNOG MARKETINGA I STRATEŠKO PLANIRANJE U VISOKOŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Implementation od non-profit marketing and strategic planning in a higher education library
Aleksandra Moslavac
Knjižnica Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
amoslavac@ffri.hr
Rad razmatra mogućnosti primjene neprofitnog marketinga u visokoškolskoj knjižnici te implementiranje dobivenih rezultata u strateški plan knjižnice, s ciljem povećanja kvalitete knjižnične usluge i učinkovitog pozicioniranja knjižnice u okviru matične institucije. Metodološki pristup temelji se na sažetoj deskriptivnoj analizi marketinške teorije te na primjeru praktične primjene marketinškog alata – SWOT analize u Knjižnici Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. U Knjižnici je provedena situacijska analiza SWOT matricom, koja je oblikovana na osnovi stavova korisnika prikupljenih anketom, nakon čega su doneseni zaključci o tome koje su snage, slabosti, mogućnosti i prijetnje za poslovanje Knjižnice. Mješovitim metodološkim pristupom, odnosno kombinacijom primjene marketinške metode i kvalitativnog istraživanja, dobiveni su rezultati koji su ukazali na moguće razvojne pravce Knjižnice i segmente poslovanja koja bi trebalo obuhvatiti strateškim planiranjem.
Ključne riječi: kvaliteta knjižnične usluge, marketing, strateško planiranje, SWOT analiza, visokoškolske knjižnice
Summary
The paper discusses the possibilities of applying nonprofit marketing in a higher education library and applying the results obtained by the strategic plan of the library, all with the aim of increasing the quality of library services and efficient positioning of the library in the parent institution. The methodological approach is based on a concise descriptive analysis of marketing theory and an example of the practical application of a marketing tool – SWOT analysis in the Library of the Faculty of Humanities and Social Studies, University of Rijeka. Situational analysis was conducted in the Library using SWOT matrix, which was formed on the basis of users’ views collected by the survey, after which conclusions were drawn about the strengths, weaknesses, opportunities and threats to the Library’s operations. A mixed methodological approach, and a combination of application of the marketing method and qualitative research, indicated both the possible development directions of the Library and areas that should be included by strategic planning.
Keywords: library service quality, marketing, strategic planning, SWOT analysis, higher education libraries
UDK / UDC 027.7:33(497.561Rijeka)
Kategorija: Stručni rad / Professional paper
Primljeno / Received: 13.01.2020.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 364
Puni tekst: