ZNANSTVENO-NASTAVNO OSOBLJE KAO KORISNICI ELEKTRONIČKIH IZVORA I VISOKOŠKOLSKIH KNJIŽNICA : ISTRAŽIVANJE NA FILOZOFSKOM FAKULTETU U OSIJEKU
Academic staff as users of electronic resources and academic libraries : a study at the Faculty of Humanities and Social Science at University of Osijek
Gordana Gašo
Filozofski fakultet Osijek
ggaso@ffos.hr
Darko Lacović
Filozofski fakultet Osijek
dlacovic@ffos.hr
Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja (anketa i polustrukturirani intervju) čiji je cilj bio utvrditi kako znanstveno-nastavno osoblje Filozofskog fakulteta u Osijeku percipira i koristi knjižnicu, elektroničke izvore s naglaskom na online baze podataka i internetske tražilice za nastavni i znanstveno-istraživački rad. Rezultati istraživanja pokazali su da većina znanstveno-nastavnog osoblja redovno koristi visokoškolsku knjižnicu (nekoliko puta mjesečno) za posudbu ili vraćanje knjižnične građe, ali istovremeno više od trećine ispitanika fizički prostor knjižnice smatra nevažnim za nastavni i znanstveno-istraživački rad. Zanimljivo je, pak, da su ispitanici procijenili kako su im za rad važni knjižnični elektronički izvori, iako velika većina u nastavne i znanstveno-istraživačke svrhe, pored knjižničnog kataloga, koristi opće tražilice kao što je Google. Što se tiče uloge Knjižnice i njezinih usluga, svi ispitanici navode da bi ona trebala ponuditi različite vrste edukacije za znanstveno-nastavno osoblje (mrežno, grupno, individualno i na zahtjev) u pretraživanju online baza podataka. Ovo je jedno od rijetkih istraživanja percepcije i korištenja elektroničkih izvora od strane znanstveno-nastavnog osoblja u Hrvatskoj, a nudi vrijedan uvid u neke aspekte njihova informacijskog ponašanja. Iako je istraživanje provedeno na samo jednoj visokoškolskoj ustanovi i njegovi zaključci nisu primjenjivi na cjelokupnu hrvatsku akademsku zajednicu, u radu se donose korisne spoznaje za poslovanje svih visokoškolskih knjižnica.
Ključne riječi: elektronički izvori, Filozofski fakultet u Osijeku, istraživanje, visokoškolske knjižnice, znanstveno-nastavno osoblje
Summary
The paper presents findings from a quantitative and qualitative study (questionnaire and semistructured interview) whose aim was to identify how teachers at Faculty of Humanities and Social Science at University of Osijek perceive and use the library and electronic resources for teaching and research purposes, with special emphasis on online databases and search engines. Findings indicate that majority of respondents uses academic library regularly (several times a month) in order to check out/return books. Almost a third reported that library space is unimportant for their academic work (teaching and study). Interestingly, respondents believe that library electronic resources are very important, although majority uses library catalogue and general search engines such as Google. As far as the library role and services are concerned, all respondents think library should offer different types of education (online, group, individual and on demand) in searching online databases. This topic has been rarely studied in Croatia, and it offers insight into some aspects of academic staff information behaviour. Although study was conducted in only one academic institution and its findings can not be generalized for entire Croatian academic community, findings can be useful for all academic libraries.
Keywords: electronic resources, Faculty of Humanities and Social Science at University of Osijek, study, academic libraries, staff
UDK / UDC 378:027.7](497.543Osijek)
378(497.543Osijek):004
Istraživanje / Research paper
Primljeno/ Received: 22.09.2021.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 418
Puni tekst: