DJECA I VIRTUALNI SADRŽAJI
Children and virtual contents
Krunoslav Mijatov
Gradska knjižnica Beli Manastir
kruno.mijatov@gmail.com
Danica Bukna
Gradska knjižnica Beli Manastir
danica.bukna@gmail.com
Sažetak
Knjižnice kao ustanove trebale bi pružiti kvalitetnu i pouzdanu informaciju djeci i mladima i na taj način pridonijeti njihovu rastu i razvoju. To može učiniti, kako slobodnim pristupom literaturi, tako i dijeljenjem sadržaja na društvenim mrežama koje su, priznali mi to ili ne, danas možda najinformativnijeg karaktera, upravo stoga što su dostupne u svakom trenutku, neovisno o tome je li korisnik u čekaonici, javnom prijevozu, na ulici ili kod kuće. Gradska knjižnica Beli Manastir tijekom 2021. godine velike je napore uložila u virtualna događanja i motivaciju korisnika na praćenje knjižničnih sadržaja na društvenim mrežama. Tijekom osmišljavanja programâ, knjižničari su se vodili mišlju kako u godinama u kojima mladi spoznaju život, čitanje može biti jedna od onih stvari koje im pomažu misliti i kritički promišljati. Upravo je ovaj rad prikaz kako se digitalni video sadržaji mogu implementirati u postojeće sadržaje na društvenim mrežama i na taj način zaintrigirati i poticati na čitanje ili samostalno učenje nečeg novog, u prvom redu, one najmlađe, a zatim i sve druge zainteresirane. Nadalje, u ovom radu bit će prikazana obrazovna uloga društvenih mreža na temelju programa koji je osmišljen tijekom navedenog razdoblja.
Ključne riječi: digitalno doba, društvene mreže, djeca, edukacija, mediji
Summary
Libraries as institutions should provide quality and reliable information to children and young people, and thus contribute to their growth and development. This can be achieved through free access to literature, as well as sharing content on social media, which, whether we admit it or not, is perhaps the most informative today because it is available at any time, regardless of whether the user is in a waiting room, public transport, on the street or at home. During 2021, The public library of Beli Manastir made great efforts to organize virtual events and motivate users to follow library content on social media. While designing the program, librarians were guided by the idea that in the years when young people discover life, reading can be one of the things that helps them think and critically analyze. This paper presents how digital video content can be implemented into existing content on social media and there for intrigue and encourage reading or independent learning of something new, primarily for the youngest, and then for all others interested. Furthermore, this paper will show the educational role of social media based on the program designed during the mentioned period.
Keywords: children, digital age, education, media, social media
UDK / UDC 316.472:004.738.5
37: 004.738.5
Stručni rad / Professional paper
Primljeno/ Received: 17.03.2023.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 440
Puni tekst: