RAZVIJANJE SOCIJALNIH KOMPETENCIJA PROJEKTNIM AKTIVNOSTIMA
Development of social competences through project activities
Andrijana Sili
OŠ Josipovac, Josipovac
andrijana.sili@skole.hr
Anita Drenjančević
OŠ Josipovac, Josipovac
anita.drenjancevic@skole.hr
Sažetak
Socijalne vještine temelj su svakog živog bića. Socijalna interakcija započinje samim rođenjem, neverbalnom komunikacijom između majke i djeteta. Daljnjim se rastom i razvojem djeca suočavaju sa svakodnevnim izazovima koje treba rješavati. U tim izborima rješenja, dijete treba usmjeravati na interakcije koje su na dobrobit svih koji su u tim odnosima. Izgradnja odnosa u kojima je važno razumijevanje i upravljanje emocijama, osobito među vršnjacima, vještine su koje se uče. U učenju i usvajanju tih vještina najvažniju ulogu imaju roditelji i obitelj, a kada govorimo o osnovnoškolskoj dobi djeteta važnu ulogu imaju i učitelji i stručni suradnici koji sudjeluju u odgoju i obrazovanju djeteta. Prihvaćenost vršnjaka i dobar odnos s vršnjacima vrlo je važan, a istovremeno je i poligon za usvajanje, korigiranje i oblikovanje socijalnih vještina. Projektno učenje, odnosno učenje radom na projektima pogodna je metoda za razvoj socijalnih kompetencija učenika. Putem mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i stručni suradnici pripremaju i osnažuju učenike za globalne izazove, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva kojima jačaju sebe i svoje socijalne kompetencije. Ovim radom prikazat će se kako učenici, koristeći usvojene socijalne vještine, putem projektnih aktivnosti u nacionalnim i međunarodnim eTwinning projektima iste izražavaju, osvješćuju i razvijaju. U ovom radu bit će predstavljeni i rezultati istraživanja provedeni na projektima kroz koje su učenici mogli razvijati socijalne kompetencije.
Ključne riječi: eTwinning, projektno učenje, socijalne kompetencije, učenici
Summary
Social skills are the foundation of every living being. Social interaction begins with birth itself, with non-verbal communication between mother and child. As children continue to grow and develop, they face everyday challenges that need to be solved. In these choices of solutions, the child should be directed to interactions that are for the benefit of all who are in those relationships. Building relationships where understanding and managing emotions, especially among peers, are important skills to learn. Parents and family play the most important role in learning and acquiring these skills, and when we talk about a child’s primary school age, teachers and other professionals that participates in the child’s upbringing and education also play an important role. Peer acceptance and a good relationship with peers is very important, and at the same time it is an excellent training ground for acquiring, correcting and shaping social skills. Learning by working on projects is an extremely suitable method for the development of students’ social competences. Through mobility and international projects, teachers prepare and empower students for global challenges, get to know other cultures and gain new experiences that strengthen themselves and their social competencies. This work will show how students express, raise awareness and develop social skills through project activities in national and international projects. This paper will also present the results of research conducted on projects through which students could develop social competences.
Keywords: eTwinning, project learning, pupil, social competences
UDK / UDC 378.018.4-027.44
Pregledni rad / Review article
Primljeno/ Received: 03.04.2023.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 441
Puni tekst: