ISTRAŽIVANJE INFORMACIJSKE PISMENOSTI U KNJIŽNICI FILOZOFSKOG FAKULTETA SVEUČILIŠTA U MOSTARU
Research on information literacy in the Library of the Faculty of philosophy University of Mostar
Silvana Marić Tokić
Filozofski fakultet, Sveučilište u Mostaru
silvana.marictokic@ff.sum.ba
Sanja Ledić
Filozofski fakultet, Sveučilište u Mostaru
sanja.ledic@ff.sum.ba
Sažetak
Potreba za informacijskim opismenjavanjem u suvremenom informacijskom dobu nije novost, ono je danas postalo nužnost. Pojavom suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije, informacije se izuzetno brzo šire, ali nisu svaka informacija i informacijski izvor jednako vrijedni, stoga se u informacijskom svijetu treba znati snaći. Visokoškolske knjižnice imaju važnu ulogu u poticanju razvoja informacijske pismenosti, s naglaskom na samostalno učenje, kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Cilj istraživanja prikazana u ovom radu je utvrditi u kolikoj su mjeri studenti, korisnici knjižnice Filozofskog fakultet Sveučilišta u Mostaru upoznati s uslugama koje im se nude, tj. utvrditi razinu njihove informacijske pismenosti. Istraživanje je provedeno anketom na uzorku od 65 studenata završne godine diplomskih studija različitih studijskih grupa na Filozofskom fakultetu u Mostaru. Istraživanjem se utvrdilo da su studenti, iako informatički jako pismeni, generalno informacijski nepismeni, te nemaju dovoljno kompetencija za pronalazak i vrjednovanje informacija. Rezultati istraživanja poslužit će kao smjernice za unaprjeđenje postojećih aktivnosti vezanih uz podizanje razine informacijske pismenosti studenata, kao i poticaj za nova istraživanja.
Ključne riječi: informacijska pismenost, visokoškolske knjižnice, informatička pismenost, studentska populacija, izvori informacija
Summary
The concept of information literacy is relatively new, but the need for information literacy in the modern information age is not new, it has become a necessity today. With the progress of modern information and communication technology, information spreads extremely quickly, but doesn’t every information or information source equally valuable, so we need to know how to navigate in this information world. University libraries have an important role in encouraging the development of information literacy, with an emphasis on independent learning, critical thinking and problems solving. The goal of this research is to determine the extent to which students, users of the library of the Faculty of Philosophy, University of Mostar, are familiar with the services offered in the library, in fact to determine the level of their information literacy. The research was conducted through a survey, on a sample of 65 students, final year of graduate studies from different study groups of the Faculty of Philosophy, University in Mostar. The researching established that, although the students are computer literate, they are generally information illiterate and they do not have enough competence to find and evaluate information. The results of the research will serve as guidelines for the improvement of existing activities related to raising the level of information literacy of students, as well as an incentive for new researching.
Keywords: information literacy, university libraries, informatics literacy, students’ population, source of information
UDK / UDC 004‑028.31:027.7
Izvorni znanstveni rad / Original scientific paper
Primljeno/ Received: 05.05.2023.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 442
Puni tekst: