NAŠIČKI SPOMENAR: MREŽNA STRANICA NAŠIČKOGA KRAJA
Našice Scrapbook: the website of the Našice region
Ivana Ostrički
Osnovna škola kralja Tomislava, Našice
ivana.ostricki@gmail.com
Sažetak
Cilj. Prikazati Našički spomenar, višegodišnji projekt Osnovne škole kralja Tomislava Našice, kao školski projekt očuvanja zavičajne kulturne i prirodne baštine.
Pristup/metodologija/dizajn. U teorijskom dijelu rada opisano je načelo zavičajnosti i tradicionalni koncept zavičajne nastave te metode poučavanja zavičajne povijesti u osnovnoj školi. Unatoč tome što suvremeni odgojno-obrazovni sustav ne prepoznaje koncept zavičajne nastave, pretraživanjem kurikula različitih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema uočena je zastupljenost termina koji semantički odgovaraju pojmu zavičajnosti. U nastavku rada opisani su ciljevi Projekta i metode rada te prikazani učenički radovi objavljeni na mrežnoj stranici Našički spomenar: mrežna stranica našičkoga kraja do završetka školske godine 2022./2023.
Rezultati. Pretraživanjem stručne literature te propisanih zakona i dokumenata na kojima se temelji suvremeni odgojno-obrazovni sustav, uočeno je da koncept zavičajnosti ima dugu tradiciju u hrvatskom školstvu. U suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu zavičajnost je snažno vezana za ishode izgradnje osobnih identiteta učenika te odgovornih i aktivnih građana koji pridonose razvoju lokalne zajednice, ali ujedno razvijaju solidarnost prema različitim kulturama svijeta.
Originalnost/vrijednost. Projekt može poslužiti odgojno-obrazovnim djelatnicima kao primjer dobre prakse u području njegovanja zavičajnosti u različitim nastavnim predmetima i međupredmetnim temama.
Ključne riječi: kulturna i prirodna baština, zavičajna nastava, zavičajnost
Abstract
Purpose. The aim of this paper is to present the Našice Scrapbook, a multi-year project of the King Tomislav Elementary School in Našice, as a school project of preserving local cultural and natural heritage.
Approach/methodology/design. In the theoretical part of the work, the principle of nativeness and the traditional concept of teaching nativeness and also the methods of teaching native history in elementary school are described. Despite the fact that the modern educational system does not recognize the concept of teaching nativeness, a search of the curricula of various teaching subjects and cross-curricular topics revealed the presence of terms that semantically correspond to the concept of nativeness. In the continuation of the work, the objectives of the Project and the work methods are described, as well as the student works published on the website Našice Scrapbook: the website of the Našice region until the end of the 2022/2023 school year.
Findings. By searching the professional literature and the prescribed laws and documents on which the modern educational system is based, it was observed that the concept of nativeness has a long tradition in Croatian education. In the modern educational system, nativeness is strongly linked to the outcomes of building personal identities of students as well as responsible and active citizens who contribute to the development of the local community, but at the same time develop solidarity towards different cultures of the world.
Originality/value. The project can serve educational workers as an example of good practice in the field of fostering nativeness in different subjects and cross-curricular topics.
Key words: cultural and natural heritage, nativeness, teaching nativeness
UDK / UDC 372.891:908>(497.543Našice)
004.774
Stručni rad / Professional paper
Primljeno / Received: 30.10.2023.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 460
Puni tekst:
Ostrički, Ivana. 2024. „Našički spomenar: mrežna stranica našičkoga kraja.“ Knjižničarstvo 28, no. 1: 9-22. https://nova.knjiznicarstvo.com.hr/wp-content/uploads/2024/03/460_Ostricki.pdf