EVALUACIJA PROJEKTA VIRTUALNA STVARNOST U BIBLIOBUSU
Evaluation of the Virtual Reality Project in Bibliobus
Iva Grković
Gradska knjižnica i čitaonica Vinkovci
iva@gkvk.hr
Klaudija Mandić
Gradska knjižnica i čitaonica Vinkovci
klaudija@gkvk.hr
Vladimir Vranješević
Gradska knjižnica i čitaonica Vinkovci
vladimir@gkvk.hr
Sažetak
Cilj. Cilj evaluacije Projekta bio je ocijeniti zadovoljstvo sudionikâ radionica VR-a u svrhu praćenja i podizanja kvalitete Projekta Virtualna stvarnost u Bibliobusu.
Pristup i metodologija. Kako je evaluacija od samoga početka provedbe Projekta, rađena samo na temelju mišljenja učenika koji su sudjelovali na radionicama u sklopu Projekta Virtualna stvarnost u Bibliobusu, bilo je nužno izraditi evaluacijski upitnik za nastavnike, stručne suradnike i ostalo nastavno osoblje koje je također sudjelovalo na spomenutim radionicama. Evaluacijski upitnik rađen je i analiziran preko internetske usluge Google Forms. Sastavljali su ga knjižničari koji su od samoga početka uključeni u razvojni projekt Virtulana stvarnost u Bibliobusu.
Rezultati. Evaluaciju je ispunilo 40 odraslih polaznika radionica. Analiza evaluacije ukazuje na to kako je primjena novih tehnologija korisna prilikom provođenja obrazovnog programa te da su nove tehnologije itekako poželjne u obrazovnom procesu. Isto tako, ovakve vrste radionica omogućavaju razvijanje digitalnih vještina i primjenu znanja u praksi.
Originalnost. Vrijednost. Prikazom evaluacije razvojnog Projekta Virtualna stvarnost u Bibliobusu naglasak se stavlja na vrednovanje projekta u svrhu njegove nadogradnje, ali
se i daje primjer dobre prakse toga kako osmisliti knjižnične usluge koje za cilj imaju digitalnu inkluziju ranjivih društvenih skupina.
Ključne riječi: digitalni jaz, evaluacija, nove tehnologije, pokretna knjižnica, Virtualna stvarnost u Bibliobusu
Summary
Purpose. The aim of the project evaluation was to assess the satisfaction of the participants of the VR workshop in order to monitor and improve the quality of the Virtual Reality Project in Bibliobus.
Approach/methodology. As the evaluation was carried out at the very beginning of the project implementation and was based only on the opinions of the students who had participated in the workshops within the Virtual Reality Project in Bibliobus, it was necessary to create an evaluation questionnaire for teachers, professional staff and other teaching staff who had also participated in the said workshops. The evaluation questionnaire was created and evaluated using the Google Forms internet service. It was created by librarians who were involved in the Virtual Reality in Bibliobus development project from the beginning.
The results. The evaluation was completed by 40 adult participants in the workshops. The analysis of the evaluation shows that the application of new technologies in the implementation of the educational program is useful and that new technologies are highly desirable in the educational process. Likewise, these types of workshops enable the development of digital skills and the application of knowledge in practice.
Originality. Value. The presentation of the evaluation of the development of the Virtual Reality Project in Bibliobus emphasizes the assessment of the project for its valorization, but also provides an example of good practice in the design of library services aimed at the digital inclusion of vulnerable social groups.
Keywords: digital divide, evaluation, mobile library, new technologies,Virtual reality in Bibliobus
UDK / UDC 004.946:021.65
Stručni rad / Professional paper
Primljeno/ Received: 23.11.2023.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 479
Puni tekst:
Grković, Iva, Klaudija Mandić i Vladimir Vranješević. 2024. „Evaluacija projekta Virtualna stvarnost u bibliobusu.“ Knjižničarstvo 28, no. 2: 29-42. https://nova.knjiznicarstvo.com.hr/wp-content/uploads/2024/05/479_Grkovic-Mandic-Vranjesevic.pdf