IZ ERASMUS+ MOBILNOSTI U KNJIŽNICU: UNAPRJEĐENJE RADA S UČENICIMA KROZ NOVA ISKUSTVA I KOMPETENCIJE U POLIKLINICI SUVAG ZAGREB
From Erasmus+ Mobility to the Library: Improving Work with Students through New Experiences and Competencies at the SUVAG Polyclinic in Zagreb
Ivan Crnjac
Poliklinika SUVAG
icrnjac@suvag.hr
Mirna Barač
Poliklinika SUVAG
mirnab.dbk@gmail.com
Sažetak
Cilj. Ovaj rad ima za cilj predstaviti aktivnosti mobilnosti knjižničara i verbotonalne učiteljice unutar Erasmus+ programa, s fokusom na implementaciju novih kompetencija stečenih kroz mobilnosti u Osnovnoj školi Poliklinike za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG. Specifično, cilj je prikazati plan zajedničke suradnje u radu s učenicima kroz primjenu novih kompetencija, usmjeravajući se na biblioterapiju i vještine/strateške pristupe u suvremenom obrazovnom okruženju.
Dizajn. U radu će se analizirati proces mobilnosti knjižničara i verbotonalne učiteljice unutar Erasmus+ projekta u Poliklinici SUVAG, s posebnim naglaskom na edukaciju u području biblioterapije i strateških pristupa u suvremenom obrazovanju. Evaluacija će se provesti nakon završetka projekta radi utvrđivanja učinkovitosti pristupa i procesa.
Rezultati. Očekuje se da će implementacija novih pristupa u rad s učenicima, temeljenih na Erasmus+ mobilnostima, pružiti osnovu za uvođenje prilagođene biblioterapije za djecu s govorno-jezičnim poremećajima. Osim toga, očekuje se jačanje motivacije učenika, kao i poticanje kreativnosti.
Praktična primjena. Implementacija novih pristupa u radu s učenicima u Knjižnici Poliklinike SUVAG postat će integralni dio njezine uloge, pretvarajući je, ne samo u prostor za čitanje, već i platformu za poticanje emocionalnog i socijalnog razvoja djece.
Vrijednost rada. Vrijednost ovog rada leži u sinergiji između Erasmus+ mobilnosti, specifičnih potreba Poliklinike SUVAG i ciljeva suvremenog obrazovanja. Integrirani pristup podržava razvoj inkluzivnog okruženja te pruža kvalitetniju podršku učenicima, što će imati dugoročne koristi, ne samo za Knjižnicu Poliklinike SUVAG, već i za širu zajednicu učenika s govorno-jezičnim poremećajima.
Ključne riječi: biblioterapija, djeca s govorno-jezičnim poremećajima, Erasmus+ mobilnosti; implementacija; knjižnica
Summary
Objective. This paper aims to present the activities of librarian and verbotonal teacher mobility within the Erasmus+ program, focusing on implementing new competencies acquired through mobility in the Elementary School of the Polyclinic for Hearing and Speech Rehabilitation SUVAG. Specifically, the objective is to outline a plan for collaborative work with students through the application of new competencies, focusing on bibliotherapy and skills/strategic approaches in contemporary educational environments.
Design. The paper will analyze the mobility process of the librarian and verbotonal teacher within the Erasmus+ project at the SUVAG Polyclinic, with a particular emphasis on education in bibliotherapy and strategic approaches in contemporary education. Evaluation will be conducted after the project’s completion to determine the effectiveness of the approach and process.
Results. It is expected that the implementation of new approaches in working with students, based on Erasmus+ mobilities, will provide the foundation for introducing tailored bibliotherapy for children with speech and language disorders. Additionally, an increase in student motivation and fostering creativity is anticipated.
Practical Application. Implementing new approaches in working with students in the SUVAG Polyclinic Library will become an integral part of its role, transforming it not only into a space for reading but also into a platform for fostering emotional and social development in children.
Value of the Work. The value of this paper lies in the synergy between Erasmus+ mobilities, the specific needs of the SUVAG Polyclinic, and the goals of modern education.
The integrated approach supports the development of an inclusive environment and provides better support to students, which will have long-term benefits not only for the SUVAG Polyclinic Library but also for the broader community of students with speech and language disorders.
Keywords: bibliotherapy; children with speech and language disorders; Erasmus+ mobilities; implementation; library
UDK / UDC 028.8:376-056.263
Stručni rad / Professional paper
Primljeno/ Received: 05.02.2024.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 481
Puni tekst:
Crnjac, Ivan i Mirna Barač. 2024. „Iz Erasmus+ mobilnosti u knjižnicu: unapređenje rada s učenicima kroz nova iskustva i kompetencije u Poliklinici SUVAG Zagreb.“ Knjižničarstvo 28, no. 2: 59-73. https://nova.knjiznicarstvo.com.hr/wp-content/uploads/2024/05/481_Crnjac-Barac.pdf