POTPORA CJELOŽIVOTNOM OBRAZOVANJU DJEČJEG KNJIŽNIČARA U SMJERU DRAMSKE PEDAGOGIJE
Supporting lifelong education in drama pedagogy of a children’s librarian
Ivana Palčić Borić
Knjižnica Ivana Gorana Kovačića, Knjižnice grada Zagreba
ivana.palcic.boric@kgz.hr
Ana Gabaj Miloš
Knjižnica Ivana Gorana Kovačića, Knjižnice grada Zagreba
ana.gabaj.milos@kgz.hr
Sažetak
Cilj. Rad donosi presjek programa potpore cjeloživotnom obrazovanju knjižničara kroz institucije, ustanove, centre, stručne skupove i radionice u smjeru dramske pedagogije kao mogućeg usmjerenja prema proširivanju kompetencija i relevantnosti knjižničara dječjih odjela narodnih knjižnica u Zagrebu.
Pristup/metodologija/dizajn. U radu se opisuje formalno obrazovanje na primjeru Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te ističe potreba za cjeloživotnim obrazovanjem. Pregledom literature pojašnjava se razlika između cjeloživotnog učenja i cjeloživotnog obrazovanja, pri čemu se ističu knjižničari dječjeg odjela, dok se primjerima dobre prakse naglasak stavlja na dramski odgoj.
Rezultati. Rezultat cjeloživotnog usavršavanja knjižničara dječjih odjela vidljiv jer kroz inovativne projekte i programe koji su usmjereni prema potrebama suvremenog društva.
Društveni značaj. Naglašava se uloga knjižničara u lokalnoj zajednici, a knjižnica se opisuje kao mjesto koje pruža obrazovnu podršku, potiče čitanje i kreativno izražavanje, stoga se ističe iznimna važnost poticanja i ulaganja u cjeloživotno učenje knjižničara, prilagođeno njihovim kompetencijama i interesima.
Originalnost/vrijednost. Stavljajući naglasak na knjižničare dječjih odjela narodnih knjižnica, rad prezentira primjere dobre prakse za stjecanje novih znanja i vještina kroz iskustva sa stručnih skupova u organizaciji Knjižnica grada Zagreba ‒ Knjižnice Medveščak i Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva, manifestacija projekata Priprema, pozor… kazalište! i Priprema, pozor… knjižnica! te radionica u organizaciji Hrvatskog centra za dramski odgoj.
Ključne riječi: cjeloživotno obrazovanje, cjeloživotno učenje, dramski odgoj, knjižničar, kompetencije
Summary
Purpose. The paper provides an overview of the support program for the lifelong education of librarians through institutions, centers, professional meetings and workshops in the field of drama pedagogy as a possible direction towards expanding the competencies and relevance of librarians in the children’s departments of Zagreb City Libraries.
Approach/methodology/design. The paper describes formal education on the example of the Faculty of Philosophy of the University of Zagreb and highlights the need for lifelong education. The review of the literature clarifies the difference between lifelong learning and lifelong education, whereby the librarians of the children’s department stand out, while examples of good practice emphasize theatre education.
Results. The result of the lifelong training of librarians in the children’s departments is visible through innovative projects and programs that are directed towards the needs of modern society.
Social significance. The role of librarians in the local community is emphasized, and the library is described as a place that provides educational support, encourages reading and creative expression, therefore, the immense importance of encouraging and investing in the lifelong learning of librarians, adapted to their competencies and interests, is highlighted.
Originality/value. By emphasizing the role of librarians in the children’s departments of public libraries, the paper presents examples of good practice for acquiring new knowledge and skills through experiences from professional meetings organized by Zagreb City Libraries – the Medveščak Library and the Commission for Children’s Libraries of the Croatian Library Association, through projects Ready, steady… theatre! and Ready, steady… library!, and also workshops organized by the Croatian Centre for drama education.
Key words: lifelong education, lifelong learning, drama education, librarian, competencies
UDK / UDC 027.625-05:374
Stručni rad / Professional paper
Primljeno/ Received: 13.11.2024.
Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 486
Puni tekst:
Palčić Borić, Ivana i Ana Gabaj Miloš. 2024. „Potpora cjeloživotnom obrazovanju dječjeg knjižničara u smjeru dramske pedagogije.“ Knjižničarstvo 28, no. 2: 151-162. https://nova.knjiznicarstvo.com.hr/wp-content/uploads/2024/05/486_Palcic-Boric-Gabaj-Milos.pdf