k-logok-logok-logok-logo
  • Naslovna
  • Arhiva
  • Bibliografija, Kazala
  • O Časopisu
    • Impresum
    • Ostala izdanja
    • Povijest časopisa
  • Smjernice
    • Primjeri navođenja literature
  • Pravila privatnosti
  • Flip
✕

NABAVA KNJIŽNE GRAĐE U ŠKOLSKIM KNJIŽNICAMA – ANALIZA ISTRAŽIVANJA PROVEDENOG TIJEKOM SIJEČNJA/VELJAČE 2024
Procurement of library materials in school libraries – an analysis of the research done during January and February of the year 2024

Gorana Hasel
OŠ. I. Mažuranića, Vinkovci
gorana.hasel@gmail.com

Darija Benaković
OŠ Mitica, Vukovar
darijabe1@gmail.com


Sažetak
Cilj/pristup/metodologija/dizajn.
Ovim se istraživanjem željelo utvrditi stanje fonda školskih knjižnica, odnosno mogućnost njegova zanovljavanja i teškoće s kojima se na tom putu knjižničari susreću. Opći metodološki pristup bio je analiza rezultata dobivenih anketnim upitnikom u Formsu, gdje su školski knjižničari Republike Hrvatske kroz 14 pitanja iznijeli podatke o tome na koji način financiraju nabavu građe, jesu li zadovoljni fondom, godišnjom nabavom, količinom sredstava koje dobivaju za nabavu.
Rezultati. Dobiveni rezultati analizirani su uz pomoć grafičkih prikaza u boji kako bi rezultati bili što jasnije i preglednije prikazani. Na temelju rezultata ispunjene ankete dobiveni rezultati i spoznaje prikazani su u obliku pisanog izvješća s konkretnim zaključcima.
Ograničenja. Istraživanje je provedeno anonimnom anketom, a ograničenje u takvom pristupu nemogućnost je provjere je li anketa došla do svih knjižničara na području Republike Hrvatske. Iako je poveznica za sudjelovanje podijeljena na Facebook grupi Knjižničari te je putem elektroničke pošte bila upućena svim voditeljima županijskih stručnih vijeća sa zamolbom da istu proslijede svojim članovima, uvijek postoji mogućnost da do nekoga anketa nije došla.
Praktična primjena. Slabo opremljene školske knjižnice ili opremljene fondom koji nije zanimljiv učenicima, ne pridonose poticanju čitanja, a slabo razvijene vještine čitanja onemogućuju kvalitetno učenje i obrazovanje u budućnosti. Opremanje školskih knjižnica početna je točka u poticanju čitanja. Rezultati ovoga istraživanja pokazat će koje su poteškoće pri nabavi građe i na koji način školski knjižničari mogu doći do sredstava za nabavu.
Originalnost/vrijednost. Masovnim uključivanjem digitalne tehnologije u svakodnevni život čovjeka od najranijeg djetinjstva, čitanje postaje aktivnost koja je manje privlačna u odnosu na aktivnosti na digitalnim uređajima. Nabava knjiga privlačnih učenicima od početnoga čitanja pa do završetka školovanja, važan je korak u stvaranju ljubavi prema knjizi i čitanju. Često upravo rezultati ovakvih i sličnih istraživanja pomognu uvidjeti problem, osvijestiti ga, a ponekad i iznaći njegovo rješenje.
Ključne riječi: knjižnična građa, knjižnični fond, nabava, školska knjižnica

Summary
Purpose/Approach/Methodology/Design.
The aim of this research was to determine the state of the school library funds, i.e. the possibility of its renewal and the difficulties that librarians encounter along the way. The general methodological approach was an analysis of results obtained through Forms questionnaire, where school librarians of the Republic of Croatia, through 14 questions, presented information on how they finance procurement of library materials, whether they are satisfied with their fund, the annual acquisition, the amount of funds they receive for procurement.
Findings. The results were analysed with the help of colour graphics with highlighted numbers so that the results were presented as clearly as possible. Based on the results of the completed Forms survey, the results and findings are presented in the form of a written report with specific conclusions.
Limitations. The research was conducted using an anonymous survey, and the limitation of such an approach is the impossibility of verification whether or not the survey reached all librarians in the Republic of Croatia. Although the link for participation was shared on the Librarians Facebook group, and was sent via email to all heads of county expert councils with a request to forward it to their members, there is always the possibility that the survey did not reach someone.
Practical Implications. Poorly equipped school libraries or school libraries equipped with a fund that is not interesting or attractive to students, do not contribute to reading encouragement, and poorly developed reading skills prevent quality learning and education in the future. Equipping school libraries is the starting point in reading encouragement. The results of this research will demonstrate difficulties in procuring library materials and ways in which school librarians can obtain funds for procurement.
Originality/Value. With the massive inclusion of digital technology in the daily life of a person from the earliest childhood, reading becomes an activity that is more static and less attractive compared to activities on digital devices. Procurement of books that are attractive to students from the beginning of reading until the end of schooling is an important step in creating love for books and reading. It is often the case that results of these and similar researches help recognise the problem, bring it to consciousness, and sometimes even find its solution.
Key words: library fund, library materials, procurement, school library


UDK / UDC 027.8:025.2](497.5)
Stručni rad / Professional paper
Primljeno/ Received: 31.01.2025.


Broj bibliografske jedinice u predmetnom kazalu i kazalu autora: 508


Puni tekst:

Hasel, Gorana i Darija Benaković. 2025. „Nabava knjižnične građe u školskim knjižnicama – analiza istraživanja provedenog tijekom siječnja/veljače 2024.“ Knjižničarstvo 29, no. 1-2:196-211. https://nova.knjiznicarstvo.com.hr/wp-content/uploads/2025/08/508_Hasel-Benakovic.pdf

© 2024 KNJIŽNIČARSTVO - GLASNIK Društva knjižničara Slavonije, Baranje i Srijema