k-logok-logok-logok-logo
  • Naslovna
  • Arhiva
  • Bibliografija, Kazala
  • O Časopisu
  • Pravila privatnosti
  • Smjernice
  • ISSUU
✕

Jeste li online ili uživo?: obrazovni proces u vrijeme pandemije bolesti COVID-19
Teaching online or in-person?: the educational process during the COVID-19 pandemic

Jadranka Junačko
Tehnička škola Slavonski Brod
jjunacko@gmail.com


Sažetak
Jeste li online ili uživo? – pitanje je koje je u posljednjih godinu dana bilo svakodnevica svakog odgojno-obrazovnog djelatnika, učenika, roditelja… Okolnosti SARS-CoV2 infekcije i bolesti COVID-19 dovele su sve, pa tako i obrazovni sektor, pred izazove o kojima će se zasigurno dugo raspravljati. Potpuno zatvaranje ili neki drugačiji oblik hibridnog rada, ubrzali su razvoj rada u mrežnom okruženju unutar obrazovnih ustanova kako proces učenja ne bi bio narušen.
Svi dionici obrazovnog procesa morali su u kratkom vremenu savladati nove oblike rada, a prije svega digitalne vještine. Nastavnici su se kao nositelji obrazovnog procesa susreli s kreiranjem, stvaranjem i dijeljenjem obrazovnog digitalnog sadržaja kao jedinim oblikom poučavanja u novonastaloj situaciji. Iako su digitalni alati i rad u online okruženju mnogim nastavnicima poznati i od prije, velika se većina prvi put susretala s takvim oblikom rada. Kako bi utvrdili učinkovitost i kvalitetu izvođenja nastave na daljinu, provedeno je istraživanje u srednjim školama Brodsko-posavske županije, onako kako ga doživljavaju nastavnici i stručni suradnici, s naglaskom na rad školskih knjižnica kao pružatelja podrške nastavnom procesu.

Ključne riječi: digitalni alati, nastava na daljinu, školska knjižnica, upravljanje vremenom, vrednovanje učeničkih postignuća

Summary
Are you online or in-person? – The question seemed to be ever-present in the minds of every educator, student, and parent during the last year. The circumstances surrounding the SARS-CoV2 virus and COVID-19 outbreak have brought forth challenges for various sectors – including education – the impact of which will be discussed and debated for years to come. Complete school closures and forms of hybrid learning systems prompted the transition towards e-learning in educational institutions hoping to maintain learning continuity during this period.
All the parties in the education system had to adopt alternative teaching and learning methods primarily dealing with digital skills. Teachers, being responsible for the educational process, are faced with creating, using, and sharing digital materials as the only way of teaching. Although some teachers had used online tools and platforms before, the majority encountered ICT (information and communication technologies) and e-learning for the first time during the COVID-19 lockdown. To provide insight into the efficiency and quality of distance learning, we conducted a survey that included both teachers and management working in high schools in Brod-Posavina County, highlighting the work of school libraries as assistance providers for remote learning.

Keywords: digital tools, distance learning, school library, time management, assessing students’ competencies


UDK / UDC 37.018.4:004](497.5)“2020“
Kategorija / Category: Istraživanje/ Research paper
Primljeno/ Received: 05.05.2021.


Puni tekst:

Junačko, Jadranka. Jeste li online ili uživo?: obrazovni proces u vrijeme pandemije bolesti COVID-19. // Knjižničarstvo 25, br. 1-2 (2021), str. 139-160.

© 2023 KNJIŽNIČARSTVO - GLASNIK Društva knjižničara Slavonije, Baranje i Srijema